|
|
Память Святому мученику Вонифатию празднуется 1 января (по старому стилю 19 декабря) .
ТРОПАРЬ, ГЛАС 4 К сословию послан мучеников, мученик был еси истинен пострадав за Христа крепчайше, всехвальне, мощми же возвратился еси верою пославшей тя, Вонифатие блаженне, моли Христа Бога прияти нам грехов прощение. КОНДАК, ГЛАС 4 Священие непорочное самовольно Тебе привел еси, Иже от Девы тебе ради родитися Хотящему, святе венченосче, премудре Вонифатие. ИН КОНДАК, ГЛАС 4 Изыде к приятию страстотерпческих мощей и страждущих законне веры ради зря, показал еси мужески крепость свою устремився на страсти исповеданием во Христа, Иже прием почесть победы твоего страдания, Вонифатие, присно моли за ны. Акафист Святому мученику Вонифатию Кондак 1 Избранный воине Христов, венцем славы украшенный, мученической смертию вечныя смерти избавивыйся, от мрака греховнаго отвративыйся и к вечному свету пришедый, приими моление наше, в похвалу тебе приносимое, и нас избави от сетей лукаваго врага нашего, да тебе с радостию победною зовем: радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный. Икос 1 Ангелом светлым, огнь мучений твоих росою благодати угасившим, огражден был еси, страдальче Христов Вонифатие, да не когда яко грешник нераскаянный погибнеши и пред Господем в одежде мрачней предстанеши. Научи и нас облещися в светлыя ризы святости, тебе зовущих: Кондак 2 Видя многомятежие мира сего и печали земныя, и сия вся, яко прах вменив, к премирным возвел еси ум твой, страдальче Христов, на высоту Богоразумия возшед, Христа Бога пред всеми исповедал еси и ныне души всех во гресех погибающих к милосердному Господу зовеши, да во смирении покаются и во слезах умиленных Ему вопиют: Аллилуиа, Икос 2 Разум трезвением укрепил еси и страстей пламень покаянием угасил еси, Вонифатие предивный. От Запада на Восток из Рима пришел еси спострадати Господу Иисусу Христу намерение святое нося, да благодать в тебе преизобилует и нас ныне в Храм Божий привлекл еси, тебе глаголющих: Кондак 3 Сила милосердия Божия неизреченная на тебе открыся, ибо жития твоего, мучениче, дивное повествование явно нам сказует, како велии грешницы милостиво Отцем нашим Богом приемлются, егда Ему покаяние принесут. Тако и ты Богу угодил еси и вместо горькия смерти вечную жизнь приял еси, научи и нас Богу пети всегда: Икос 3 Имея ныне радость вечную в небесных селениих, и нас на грешней земли не забываеши, мучениче Христов Вонифатие. Мы же труждающиися и обремененнии к тебе прибегаем: не остави сирых и недужных, помощи у тебе просящих, но мольбы наша на алтарь небесный принеси, да радостно тебе зовем: Кондак 4 Бури греховный тебе не потопиша, ниже волны страстей покрыша, мучениче Христов: не погибл еси, но ко Христу пришел еси и жизнь свою яко жертву благовонную Ему, сладчайшему Спасителю нашему, принесл еси. Молися убо, да и мы в житейском море сущий к тихому пристанищу, Господу Спасителю, притецем, в умилении зовуще: Аллилуиа. Икос 4 Слышим и мы евангельскую притчу, како блудный сын на стране далече имение свое иждивый, от глада душевнаго .в себе пришед, во объятия отчи притече, в покаянии .зовый: «Отче! Согреших на небо и пред тобою», тако и ты, мучениче Вонифатие, не погубив себе, но от рожец греха отвратився, ко Христу обратился еси. Мы же исправлению твоему радующеся, поем ти сице: Кондак 5 Боготочную кровь Христову, за всех нас недостойных и кровь мученическую за Христа пролиянную памятующи, сице тебе вещаше Аглаида: «Сам веси, сколь многими грехми осквернени есмы и о будущем жития нашаго небрежем. Аз же от Божественнаго Мужа слышах, яко мучеников мощи спасение даруют, иже мученика яко хранителя и ходатая пред Богом имать». И мы тебе глаголем: ты еси наш хранитель и ходатай пред Господом нашим, ибо со ангелы предстоиши Пресвятей Троице, поя: Аллилуиа. Икос 5 Видим ныне и разумеем, како сии глаголы Аглаиды душу твою пробудиша, и ты к воздержанию призвал еси себе, мучениче Вонифатие, и нам помози подражати тебе, да не погибнем в пучине беззакония потопляеми, но радостно тебе зовем: Кондак 6 Проповедница поклонения святым мощем явися Аглаида, госпожа твоя, страдальче Христов, егда посла тя на Восток святыя мощи мучеников, за веру Христову пострадавших, принести, имиже благодеяния источаются обильно, и вечное спасение подается всем, к мученическому лику усердно притекающим. Даждь и нам утешение от Господа прияти, Емуже ангельскую песнь приносим: Икос 6 Возсиял еси нам, яко звезда незаходимая, дивным житием твоим, мучениче преблаженне, иго Христово легкое и вседрагое на себе приемый и спасение получивый, пути бо благочестия без Христа Господа обрести никакоже возможно есть. Темже и нас молитвами твоими в горняя обители приведи, тя восхваляющих сице: Радуйся, закона Христова скрижаль, Богом начертанная. Радуйся, молитв к Господу миро благоуханное. Радуйся, правыя веры Христовой столпе огненный. Радуйся, честный венче от заповедей Божиих, якоже от камений драгих устроенный. Радуйся, трезвения лествице небовосходная. Радуйся, болезни и раны врачуяй греховныя. Радуйся, яко от Господа Иисуса благодать и силу приял еси. Радуйся, яко свет Христов сим возсиял еси. Радуйся, воздержанием от грехов освящати праздники нас научаяй. Радуйся, от смертнаго вина нас охраняяй. Радуйся, умерщвленныя страстьми светом Христовым оживляяй. Радуйся, тыя к новому житию призываяй. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный. Кондак 7 Хотя отьити от дому своего в путь на Восток, кончину жития твоего предрекл еси, достохвальне, Аглаиде глаголя: «Госпоже моя, приими мое тело, за Христа мучимое, егда его принесут ти». В душе твоей мысль за Христа пострадати тая, Ему сокровенно молился еси; и нашу веру укрепи, да будем готови и мы ея ради страдати, Господу поюще: Аллилуиа. Икос 7 Дивному и преславному исправлению твоему не веруя, помысли лукавое в сердце своем Аглаида, грехом бо хуления оболгати тя хотяще, тако отвеща ти: «Ныне не глумления время, брате, но благоговения, ведый буди, яко мощи святыя имаши носити. Господь же да поедет ангела Своего пред тобою и направит стопы твоя милосердием Своим». Кондак 8 Странно тебе бысть языческое идолом служение, и ты, святый мучениче, в Таре пришед, не преклонил еси колен пред богами чуждыми, но апостолом показался еси ревнитель. Темже молися за ны, да возгоримся и мы огнем любве ко Владыце Христу поюще всегда: Аллилуиа. Икос 8 Весь распалился еси ревностию святою, хуления на Господа не терпя, и исполнился еси Духа Божия, ослепление и безумие поклоняющихся ложным богам обличая. Сего ради царь нечестивый казнь наведе на тя, мучениче, горькую, бичми нестерпимо бия и раны нанося неисцельныя. Мы же похвалу поем: Радуйся, зловерия обличителю дерзновенный. Радуйся, в правду Божию, аки в броню облеченный. Радуйся, яко кости твоя за Христа обнажахуся. Радуйся, яко чистота души твоея тогда открывашася. Радуйся, яко наследовал еси небесная селения. Радуйся, яко и ныне обличаеши злых человек на Христа хуления. Радуйся, за Христа острыми тростьми прободаемый. Радуйся, Сада Райскаго цвете неувядаемый. Радуйся, яко злато горнилом язв очищенный. Радуйся, за Христа ударенный. Радуйся, кончиною своею Богу угодивый. Радуйся, даже до смерти мученической его возлюбивый. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный. Кондак 9 Всего себе Господу Богу предав страстотерпче Христов, егда нечестивый царь повеле раскрыти уста твоя и олово кипящее влити, руце своя воздвигл еси к небу, тако моляся: «Господи, Боже мой, Иисусе Христе, укрепивый мене в муках, пребуди и ныне со мною, моя страдания облегчи и не остави мене одолену быти лукавым князем». Тем и нас любви ко Христу научаеши, поющих Богу: Аллилуиа. Икос 9 Витии суемудрении да рекут нам, како олово разжженое гортани твоея не опали, ниже инаго вреда тебе сотвори, мучениче Вонифатие. От Господа бо знамения победы над мучителем просил еси и сие знамение тебе дано бысть. Сего ради вей чудящеся восклицаху: «Велий есть Иисус Христос, веруем в Тя, Господи». Мы же славим тя, мучениче, сице: Радуйся, яко тобою вернии просвещаются. Радуйся, яко тобою от постыдныя смерти избавляются. Радуйся, во единем Христе утешение полагаяй. Радуйся, во страданиях призывати Бога научаяй. Радуйся, яко мучителие тебе не превозмогоша. Радуйся, яко страсти тебе не побороша. Радуйся, ты бо терния грехов в себе попалил еси. Радуйся, ты бо огнем неопален пребыл еси. Радуйся, присно живый страстотерпче радостный. Радуйся, молитвенниче наш благостный. Радуйся, яко тобою очеса грехми ослепленная отверзаются. Радуйся, яко помощию твоею печали на радость прелагаются. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный. Кондак 10 Спасен быти восхотев, пламенно возжелал еси до конца за Господа пострадати, мучениче Вонифатие, Емуже и возопил еси: «Господи, Господи, Боже мой сподоби мя милостей Твоих и буди ми помощник, да за беззакония моя, безумно содеянные, враг не преградит ми пути к небеси: приими с миром душу мою, вчини мя с мучениками, кровь за Тя пролившими и веру до конца соблюдшими», и ныне вопиющими: Аллилуиа. Икос 10 Стена крепкая, козньми врага неодоленная, пребыл еси до конца, мучениче Христов. Егда же глава твоя от телесе отсечена бысть, о чудесе! Абие кровь и млеко из раны тоя истекоша, яко и неверным, чудо сие зрящим, Христа прославити и с ними звати тебе: Радуйся, яко мучения твоя зряще, множество людей ко Христу обратишася. Радуйся, яко тебе ради на князя злобы они устремишася. Радуйся, твоя бо кончина просвети умы помраченныя. Радуйся, твоя бо славная смерть воскреси совести во гресех погребенныя. Радуйся, нераскаянных грешников обличение. Радуйся, волей расслабленных от вина исцеление. Радуйся, в нощи неведения блуждающих вразумление. Радуйся, златая удице, из глубины грехов влекущая ко спасению. Радуйся, яко от Бога в молитвах услышан был еси. Радуйся, яко в Небеснем Царстве вселился еси. Радуйся, порфирою от кровей твоих облеченный. Радуйся, яко зриши ныне Свет неизреченный. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный. Кондак 11 Пение немолчное приносиши Господеви, мучениче Вонифатие, с мученическими лики Пресвятей Троице предстоя, за нюже себе предал еси, да и мы, души своя, аки невесты украсивше, нетленному жениху Христу представим со освященную песнию: Икос 11 Свет любве и по смерти возсиял еси, Вонифатие дивный, егда 60 друзи твою усеченную главу обретше, плакахуся горько, глаголюще: «Рабе Христов, забуди нам грех неправеднаго осуждения и безрассудных руганий наших». Тогда лик твой, яко лучами живыми просветися, прощение им являя. Сего ради с любовию тебе зовем: Радуйся, имеяй уста кротости сладковещанныя. Радуйся, любве вместилище пространное. Радуйся, о тебе бо веселится Церковь со своими чады. Радуйся, ты бо пришел еси к Вышнему Небесному Граду. Радуйся, в смерти своей апостолом равный. Радуйся, ревностию по Бозе преславный. Радуйся, житейския молвы обличаяй и злые сплетения. Радуйся, всех нас от вражия избавляяй ловления. Радуйся, ты бо защищаеши неправедно гонимая. Радуйся, пред Престолом Господним лампадо неугасимая. Радуйся, по заповеди Христовой и врагов любивый. Радуйся, злословие и клеветы позабывый. Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный. Кондак 12 Благодать исцелений точащия мощи твоя егда к Риму приближахуся, ангел Господень явися Аглаиде, глаголя: «Бывшаго ти древле раба, ныне же нашего брата и сослужебника приими, якоже Владыку, и упокой добре, да греси твои оставятся», той бо с нами ныне в небесах поет Всевышнему: Аллилуиа. Икос 12 Поющи чудеса твоя, храм дивный созда тебе, воине Христов, Аглаида, в немже и мощи твоя положи и сама богатство нищим раздавши и пятьнадесят лет в подвизех поста и покаяния поживши, лика святых достиже. Темже, величающе чудеса твоя, прославляем тя сице: Радуйся, душу свою сотворивый, яко Храм Богу прекрасный. Радуйся, чудных Божиих дел книго ясная. Радуйся, от внезапныя смерти избавляяй. Радуйся, скорбныя жены от злых пианиц ограждаяй. Радуйся, падшия к возстанию от грехов призываяй. Радуйся, свет чистоты им подаваяй. Радуйся, ты бо укрощаеши страстей огневицу. Радуйся, тобою бо оставляем греховную темницу. Радуйся, малая чада от соблазнов мира соблюдаяй. Радуйся, тыя Христову учению наставляяй. Радуйся, вестиче трезвости, во веки прославленный. Радуйся, угодниче Христов, присно почитаемый. Радуйся, Вонифатие, мучениче многостра-дальный. Кондак 13 О, предивный мучениче Христов Вонифатие, приими от нас сие малое похвальное приношение, еже пред иконою твоею колена преклоньше и руце свои к тебе простерше тебе ныне приносим, даруй нам твое пред Господем заступление, наипаче же погибающим от пианства братиям нашим изцеление низпосли, жития олагаго начало положити всех нас сподоби, да спасение улучивше молитвами, во веки восхвалим Бога, поюще Ему: Аллилуиа. (Трижды, затем икос 1 и кондак 1) Молитва О, многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие! Ко твоему заступлению ныне прибегаем, молений нас, поющих тебе, не отвержи, но милостиво услыши нас. Виждь братию и сестры наша, тяжким недугом пианства одержимыя, и того ради от матере своея, Церкве Христовой, и вечнаго спасения отпадающия. О, святый мучениче Вонифа-тие, коснися сердца их данною ти от Бога благодатию, скоро возстави от падений греховных и ко спасительному воздержанию приведи их. Умоли Господа Бога, Егоже ради страдал еси, да простив нам согрешения наша, не отвратит милости Своея от сынов Своих, но да укрепит в нас трезвёние и целомудрие, да поможет Своею десницею трезвящимся спасительный обет свой до конца сохранити во дни и нощи, о нем бодрствующе и о нем добрый ответ на Страшнем Судилище дати. Приими, угодниче Божий, молитвы матерей, о чадех своих слезы проливающих; жен честных, о мужех своих рыдающих, чад сирых и убогих, от пианиц оставленных, всех нас, иконе твоей припадающих, и да приидет сей вопль наш молитвами твоими ко Престолу Всевышняго даровати всем по молитвам их здравие и спасение душ и телес, наипаче же Царство Небесное. Покрый и соблюди нас от лукаваго ловления и всех козней вражиих, в страшный час исхода нашего помозй пройти непреткновенно воздушные мытарства и молитвами твоими избави вечнаго осуждения. Умоли же Господа даровати нам к Отечеству нашему любовь нелицемерную и непоколебимую, пред врагами Церкве Святыя видимыми и невидимыми силу непобедимую, да покрыет нас милость Божия в нескончаемые веки веков. Аминь. Вторая молитва О, святый страстотерпче Христов, воине Царя Небеснаго, земная сладострастия презрёвый и к горнему Иерусалиму страданием возшедый, мучениче Вонифатие! Услыши мя грешнаго, приносящаго от сердца молебная пения, и умоли Господа нашего Иисуса Христа простити вся моя согрешения, в ведении и в неведении мною содеянная. Ей, мучениче Христов, образ покаяния собою показавый грешным! Буди ми на злаго сопротивника диавола твоими молитвами к Богу помощник и заступник: много бо порывахся избегнута сетей его лукавых, но удицею греховною уловлен и крепко влачимь от него, не могу избавитися, аще не ты предстанеши ми, во обстояниих горькая терпящему, и колйко покушахся покаятися, но ложь пред Богом бых. Сего ради к тебе прибегаю и молюся: спаси мя, святче Божий, от всех зол твоим предстательством, благодатию же всесильнаго Бога, в Троице Святей славимаго и покланяемаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
При составлении текста использованы материалы сайтов: http://simvol-veri.ru/article/players/alko/6.shtm
Житие Святого мученика ВонифатияСвятой мученик Вонифатий пострадал за Христа в 290 году, в царствование римских императоров Диоклетиана и Максимиана (284 — 305). Он был рабом знатной римлянки Аглаиды. Она поручила ему управление ее домом и обширными имениями. Вонифатий состоял с Аглаидой в беззаконном сожительстве (“в нечистоте валяшася и пияница бяше”). Вместе с тем он был милостив к нищим и охотно принимал странников. Сознавая себя рабом греха, Вонифатий молил Бога, чтобы Он избавил его от сетей дьявольских и сделал бы его победителем над своими вожделениями и страстями. Господь услышал Своего раба, но устроил так, чтобы он мог греховные дела омыть кровью и увенчать душу свою венцом мученическим. …Встреча человека и Бога — это всегда тайна, и мы можем увидеть лишь ее результат, можем увидеть, как буквально за несколько минут навсегда изменилось сердце, бывшего блудника и пьяницы, когда он бесстрашно исповедал Христа своим Богом, присоединившись к христианам. Что увидел Вонифатий в их страданиях? Люди пьют потому, что не видят цели и смысла жизни, а блудят, когда не умеют любить. Вонифатий увидел эту Цель и Абсолютную Любовь в иной жизни, куда с радостью и молитвой на устах уходили христиане. И вот уже почти два тысячелетия люди обращаются за помощью к святому Вонифатию и получают ее. Он молится Богу за людей, страдающих недугом пьянства. |