Акафист Пресвятой Богородице пред Ее иконою, именуемой «Успение» Киево-Печерскою; Значение и история иконы Божией Матери «Успение» Киево-Печерская

Киево-Печерская икона «Успение» Пресвятой Богородицы

Икона «Успение Божией Матери»
Киево-Печерская, 1073 года

Киево-Печерская икона Успения Божией Матери

Чудотворный образ Божией Матери «Успение» Киево-Печерский известен с 1073 года.
День празднования — 03 (16) мая и 15 (28) августа

История иконы

История этой иконы переносит нас в древние годы, когда пышно расцветала в Киевской Руси весна православия, когда преподобные отцы русского монашества Антоний и Феодосий киево-печерские собирали в темных пещерах благоговейную рать иноков, а Богоматерь, избравшая их монастырь, как Свою земную обитель, великими и несказанными чудесами свидетельствовала о Своем благоволении к этому великому и чудному месту и, утвердив духовно обитель, пожелала воздвигнуть в нем Себе дивный храм.

Храм этот был проречен. Варяжский князь Шимон, пришедший на службу к благоверному князю Ярославу, избавленный силой Богоматери от смерти на поле сражения, рассказывал Антонию и Феодосию, что Христос приказал ему отнести в их обитель и повесить над жертвенником драгоценный венец и пояс, украшавшие раньше распятие, устроенное отцом Шимона. В бурю на море последовало Шимону чудесное явление дивной церкви и послышался голос, что «это — образ церкви, созидаемой преподобными во имя Богоматери, и что церковь эта будет иметь 20 поясов в ширину, 30 в длину и 50 в вышину». Через несколько лет, найдя в Киеве преподобного Антония, Шимон передал им золотой пояс, говоря: «Вот мера основания будущей церкви». Вместе с тем он вручил и венец, прося повесить его над будущим святым жертвенником.

Преподобный Антоний передал эти предметы преподобному Феодосию, предсказав ему, что он будет строить церковь.

Много жертвовал Шимон, в иночестве Симон, на построение церкви и впоследствии часто посещал ее.

В 1075 году пришли из Царьграда четыре очень богатых, искусных церковных зодчих в монастырь к преподобным Антонию и Феодосию Печерским и сказали:

— Где хотите начать строить церковь? Преподобные отвечали:

— Там, где укажет место Господь.

— Чудная вещь, — заметили тогда мастера, — вы предузнали время своей смерти, дали нам столько денег, столько золота на работу, а не избрали еще места для церкви.

Слыша такие непонятные для них речи, преподобные Антоний и Феодосий созвали всю братию и при ней спросили пришельцев:

— Откройте нам всю правду, что значат ваши слова.

Мастера сказали следующее:

— Однажды, когда мы спали в своих домах, на восходе солнца к каждому из нас пришли благообразные юноши с приглашением: «Зовет вас Царица во Влахерну» — храм в окрестности Константинополя. Мы отправились на зов, взяв с собой друзей и родственников, и все в одно время встретились во Влахерне. Там узнали мы друг от друга, что все слышали одинаковый зов Царицы и были созваны одними и теми же юношами. И там увидали мы Царицу окруженною множеством воинов и воздали Ей поклонение. Царица сказала нам: «Я хочу в России, в Киеве, воздвигнуть Себе церковь; приказываю вам взять с собой золота на три года и идти ее строить». Мы, поклонясь вновь, отвечали ей: «Госпожа Царица! Ты повелеваешь нам идти в дальнюю, чужую сторону, где мы никогда прежде не бывали. К кому мы туда пойдем?» Царица объяснила нам: «Я посылаю с вами предстоящих здесь Антония и Феодосия»; и там мы увидели вас. Затем мы спросили: «На три года вручаешь Ты нам, Владычица, золото; скажи же этим инокам, чтобы они доставляли нам пищу и все нужное, а чем нас наградить — Ты знаешь Сама». На это Царица сказала: «Стоящий здесь Антоний только благословит вас на дело, а сам отойдет в вечный покой, Феодосий же последует за ним на второй год; возьмите же, как Я говорила вам, золота до избытка и идите спокойно в путь. Никто не в силах наградить вас так, как Я. Я дам вам то, что глаз не видел, что ухо не слышало и что не приходит на сердце человеку, и Я Сама приду в церковь и буду жить в ней». Владычица дала нам и мощи мучеников Артемия, Полиевкта, Леонтия, Акакия, Арефы, Иакова и Феодора и велела положить нам эти мощи в основание будущего храма. Мы, приняв от Нее мощи, золото и все нужное, спросили Ее о величине церкви. Она нам отвечала: «В меру Я послала пояс Сына Моего по Его повелению. Но идите на открытое место, и вы увидите размеры будущего храма». Мы вышли, увидели в воздухе церковь и запомнили ее размеры и очертание; потом, вернувшись, вновь спросили Царицу: «Госпожа, в чье же имя желаешь Ты воздвигнуть храм?» И отвечала Она: «Хочу назвать его в Мое имя». Имени же этого мы не дерзнули спросить. Царица Сама сказала: «Церковь будет Богородичной» и вручила нам вот эту святую икону Успения со словами: «Икона эта да будет наместницей». Мы поклонились Ей еще раз и вернулись домой, неся с собой икону, принятую из рук Царицы.

После этого рассказа все прославили Бога и Матерь Его. Антоний сказал мастерам, что уже давно не выходит с преподобным Феодосием из этого места. Греки с клятвой заверяли:

— Из ваших рук мы приняли золото перед многими свидетелями; мы проводили вас до кораблей, видели ваше отбытие и, проведя по вашем отъезде дома один месяц, пустились в путь; и вот теперь уже 10-ый день, как мы вышли из Царьграда.

Тогда преподобный Антоний сказал им:

— Чада! Христос сподобил вас великой благодати. Юноши, являвшиеся вам, были пресветлые ангелы, а Царица во Влахерне — это Сама Пречистая Богородица Приснодева Мария, окруженная бесплотными силами ангельскими. Как Она показала вам зрак нашего лица, об этом знает один Бог. Благословен приход ваш и добрая с вами спутница — честная икона Госпожи Богородицы.

Таково чудесное происхождение этого бесценного сокровища Киево-Печерской лавры — чудной иконы Успения Богоматери.

Великие чудеса сопровождали все дело построения Киевской церкви, получившей имя «Великой».

Чтобы узнать место построения ее, преподобные Антоний и Феодосий испросили у Бога знамение: в одно утро все место, где потом была построена церковь, оказалось сухим, тогда как вокруг него была роса; в другую ночь повторилось то же явление, но в обратном порядке, т. е. только на одном святом месте пала роса. По молитвам преподобных на отмеренное Симоновым поясом место для храма, покрытое хворостом, упал огонь с небес, пожег хворост и сделал углубление, подобное рву. В основание стен положили мощи, врученные мастерам во Влахерне Пресвятой Богородицей. Заложив церковь, преподобный Антоний вскоре скончался, как предсказала Владычица, а на второй год по нем, выведя церковь из основания, почил и преподобный Феодосий, и уже третий игумен, блаженный Стефан, построил церковь, которая была освящена при новых великих чудесах.

Чудотворная икона Успения, принесенная греческими зодчими из Константинополя, пребывает доселе в Великой церкви Киево-Печерской лавры. Она утверждена на шелковых шнурах над царскими вратами главного иконостаса и после службы опускается для молящихся на аналой. Икона вставлена в большой сребропозлащенный круг и покрыта ризой из чистого золота, украшенной драгоценными камнями. Имеет она 9 вершков в высоту и 6 1/2 в ширину.

Во всех бедствиях, разражавшихся над Киевом и над лаврой, икона оставалась невредимой. Перед этой заветной святыней Петр Великий, идя под Полтаву, молился о помощи, а возвращаясь, прославлял за помощь Богоматерь. Когда в лавре разразился в 1718 году пожар, то, получив весть об этом, Петр прежде всего спросил:

— Цела ли чудотворная икона?

Услышав, что она сохранена, император воскликнул:

— Итак, все сохранилось!

В тяжелые и опасные для города и России дни икону обносили вокруг ограды. Когда в 1677 году турки осаждали Чигирин и опасность грозила Киеву, чудотворную икону 27 августа почти в течение всего дня обносили вокруг города. Точно так же обносили ее вокруг Киева в 1812 году.

…Всякую среду перед началом литургии отправляется перед ней акафистное пение. По месту своего явления икона называется еще «Влахернской».

(Цитировано: Е. Поселянин. Сказания о чудотворных иконах Богоматери.)

Много напастей выпало на долю Киево-Печерской Лавры, и всякий раз чудотворная икона оставалась невредимой. Так было до взрыва Успенского собора в 1941 г. После этого печального события след иконы теряется.

Одна из копий древней иконы сейчас находится в Крестовоздвиженском храме над царскими вратами. Она также украшена, как и оригинальная икона. Также по древнему обычаю после литургии ее опускают, чтобы прихожане могли поклониться святыне.

Иконография:

Святую душу Своей Матери принимает на руки Христос, у головы Спасителя славословят два Ангела, у ног Богоматери — ап. Павел, ап. Петр стоит у изголовья с кадилом. Вся икона, кроме лиц и рук, покрыта ризой из чистого золота. Бриллианты и другие ценные камни украшают серебряно-золоченый круг, на котором изображены два Ангела, поддерживающие с двух сторон корону Спасителя. Сверху с иконы нас благословляет Бог Отец, под ним — Дух Святой в виде Голубя.

Тропарь Божией Матери пред чудотворною иконою Ея «Успение» Киево-Печерскою. Глас 4:

Днесь светло торжествует Печерская обитель / и радуется явлением образа Богоматере / безмерный лик Печерских отцев, / с нимиже и мы непрестанно вопием: // радуйся, Благодатная, Печерская похвало.

Кондак Божией Матери пред чудотворною иконою Ея «Успение» Киево-Печерскою. Глас 3:

Дева днесь невидимо предстоит в церкви / и с лики Печерских отцев молится о нас, / благоговейно величающих Ей безмерную милость к роду нашему, / явльшуюся в чудном образе Ея, // обитель Печерскую украшающем.

Акафист Пресвятей Владычице нашей Богородице пред Ея иконою, именуемой «Успение» Киево-Печерскою

Кондак 1

Избранной от всех родов Пресвятей Деве Марии Богородице, яко воистину плотию рождшей Иисуса Христа, Спаса и Бога нашего, Владычице всея вселенныя, избравшей вторым земным жребием своим гору Печорскую, и oбитель для иноков на ней создавшую, похвальная приносим пения. Ты же, о Всечестная наша Мати и Заступница, храни и спаси обитель Твою и всех нас от враг видимых и неви¬димых, да зовем Ти: Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печорская похвало и наше утешение.

Икос 1

Ангел земный и человек небесный преподобный Антоний, прииде в земный жребий Твой на гору Афонскую, хотя спасти душу свою от суеты мира сего и скончати тамо житие свое земное. Ты же, Пресвятая Дево, избравши вторым жребием Своим гору Печерскую в новопросвещенной стране Русской, послала его яко апостола, да устроит оби¬тель на ней, во славу Твою и соберет иноков, и да воспевают Ти тако:
Радуйся, Всечестная наша Мати;
радуйся, дивная наша Игумения.
Радуйся, надеждо нашего спасения;
радуйся, горы Печерския Хранительнице.
Радуйся, живущих на ней иноков Руководительнице;
радуйся, приходящих на ню православных христиан на поклонение Покровительнице.
Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печерская похвало и наше утешение.

Кондак 2

Видящи скорбный путь спасения для всех иночествовати хотящих, Господь наш Иисус Христос, повеле Матери Своей, да прострет Свой Божественный покров над горою Печерскою, да вси спасающиися на ней видяще сие, с пpeподобными Антонием и Феодосием, вкупе взывают непрестанно Спасителю Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум имея Божественный преподобный Феодосий, от души возлюбив славу небесную, мир со всеми его прелестями возненавидя, прииде в Киев ко преподобному Антонию в пещере сущу, в нюже вселися, и вкупе со всеми отцы, подвизающимися тамо, воспевая Тя, Честнейшую всех ангел, тако:
Радуйся, нашего спасения главизно;
радуйся, радосте наша в сей и будущей жизни.
Радуйся, отраде Божественная Христовых подвижни¬ков;
радуйся, яко Тобою вси святии спасаются.
Радуйся яко вся вселенная Тобою украшается;
радуйся, яко имя Твое от всех небесных чинов прославляется.
Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печорская похвало и наше утешение.

Кондак 3

Сила Вышняго осени подвижников Пещерных, егда первый игумен, преподобный Варлаам, устрои храм во имя Твоего славнаго Успения, на верху пещеры и в нем прославляя Тебе, Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим и Сыну Твоему вопия: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще пламенное желание спасения, преподобный Ан¬тоний, егда устройся обитель на холме, в немже пещеры нарицаемыя Дальнии, желая безмолвия, преселися на холм, в немже раскопа пещеры Ближнии, и тамо собра последо¬ватели себе, хотящии совершеннаго безмолвия, прославляя Тебе, свою Утешительницу тако:
Радуйся, вселения райская Руководительнице;
радуйся, в подвизех пещерных Укрепительнице.
Радуйся, благое начало и славный конец всех святых жития;
радуйся, святыя радости Божественная струя.
Радуйся, цвете Божественнаго прозябения;
радуйся, православнаго монашества украшение.
Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печерская похвало и наше утешение.

Кондак 4

Бурю сомнений грехолюбивых оставльше, возлюбиша тернистый путь спасения, стекошася иноцы в пещеру ко преподобному Феодосию. Он же видя в ней тесноту, устрои на верху горы Печерстей храм, и келии сооруди, и оградой огради, и тако устроися обитель во имя Твое, Владычице, в нейже монаси и вернии людие воспеша о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша иноцы Печерстии, яко разбойницы хотяще окрасти храм Твой, Пречистая, моляху Тя о спасении его. Ты же, Всемилостивая, сотворила еси чудо: храм Твой пока¬зала еси в воздусе висящ, еже видяще разбойницы в ужасе разбегошася, иноцы же воспеша Ти тако:
Радуйся, яко на горе Киевстей духовный сад насадила еси;
радуйся, яко тамо живущим вся потребная подала еси.
Радуйся, собравшая нас от мира греховнаго,
радуйся приведшая нас во ограду обители Печерския.
Радуйся, защищающая нас oт врагов видимых;
радуйся, охраняющая нас от супостат невидимых.
Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печорская похвало и наше утешение.

Кондак 5

Боготечная звезда мира явилася еси Владычице, егда восхотела устроити Себе в Руси обитель Печерскую. Место, идеже быти имать храм во имя Твое создатися, указала еси огненною дугою, протяженною от ветхаго монастыря, и Ангелыно во образе иноков по воздусе тaмo грядуших, eже видящи иноцы Печерстии, воспеша радостную песнь: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша гречестии каменоздателие в Царьграде юношей, повелевающих им идти во Влахернский храм к Царице, они же пришедше узреша Тебе тамо седящу во славе, пред¬стоящих с Тобою лики воев и преподобных Антония и Фе¬одосия, и повелеваюшу им идти в Русскую землю во град Киев, и устроити храм во имя Твое, вручившу им икону Твоего славнаго Успения и мощи святых мученик. Они же повеленное слышаша воспеша Ти тако:
Радуйся, Цapицe небеси и земли,
радуйся, истинная Мати нашего Спасителя.
Радуйся, спасшая весь род Адама падшаго;
радуйся, веры православныя Воеводо непобедимая.
Радуйся, покровительнице Царьграда непостыдная;
радуйся, и страны Русския Заступнице усердная.
Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печорская похвало и наше утешение.

Кондак 6

Проповедницы Твоего чудесного явления во Влахернстей церкви гречестии каменоздателие, приидоша в Киев, ко преподобным Антонию и Феодосию, вручиша им икону Твоего Успения и мощи святых мученик, и поведаша им Твою волю о созидании храма во имя Твое; они же слышаша их глаголы, образу Твоему на иконе изображенну поклонишася, Богу же вопиюще: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия яко солнце икона Твоего Успения, Пресвятая Дево юже пpинесоша из Царьграда гречестии каменоздателие во обитель Печерскую, в нейже и до ныне пребывает, подающе исцеления, вопиющим к Тебе тако:
радуйся, во Успении Твоем нас не оставляющая;
радуйся чрез икону Твою нам помогающая.
Радуйся иконою Твоею обитель Печерскую прославившая;
радуйся, иконою Твоею гору Печерскую просветившая.
Радуйся, иконою Твоею град Киев спасающая;
радуй¬ся, тоюже иконою всю Русскую землю охраняющая.
Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печерская похвало и наше утешение.

Кондак 7

Хотяще устроити новую обитель и в ней храм во имя Твое, Преблагословенная Дево, преподобнии Антоний и Феодосий, молиша Сына Твоего Христа Бога нашего и Тeбе, да познают место, на немже создан быти храм, и указа Господь то место: еже быти по всей земли роса, а тамо суша; и паки повсюду суша, на месте же храма роса, и посла огнь с неба и пожже вся хврастия и росу полиза и долину устрои. Преподобнии же вкупе с верными люди тамо сущими, падоша на землю, со страхом возопиша: Аллилуиа.

Икос 7

Новый храм, небеси подобный, начаша созидати Богоноснии отцы Антоний и Феодосий, по смертном успении их, преподобный Стефан сконча и пресели братию из ветхаго монастыря в новый. Блаженный же Никон иконы, златом и сребром чудно украси; в немже собрашася вернии, прославляху Тя, Богородице, сице:
Радуйся, варяга Симона во обитель Твою чудно призвала еси;
радуйся, принесенным им поясом размер xpaма Твоего указала еси.
Радуйся, злато на устроение храма Твоего чрез греки подала еси;
радуйся, в созидании храма Твоего невидимо пособствовала еси.
Радуйся, Лавры Печерския строительнице;
радуйся, храмов ея украсительнице.
Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печерская похвало и наше утешение.

Кондак 8

Странное чудо показася, егда украшаху храм Твой, Пречистая мусиею, тогда во алтаре на стене сам изобразися образ Твой преподобному Алипию со иконописцы ту сущим и просветися он паче солнца. И се из уст образа Твоего, Пресвятая, излете голубь бел, и летяше ко образу Спасителеву, и ко другим образом написанным во храме, паки лете ко образу Спасителеву и влете во уста Его и тамо скрыся. Еже видящи гречестии иконописцы, во обители Твоей и живот свой скончаша, мощи же их в пещерах положени быша, душами же на небеса преселишася, идеже прославляют Тебе со Ангелы, Сыну же Твоему зовут: Аллилуиа.

Икос 8

Весь храм небеси подобный сияя от Твоея иконы Печерския, Богоизбранная Дево, еже видя блаженный Захария, прииде к нему защищения у Тебе прося, егда заимодавец его Сергий не хотяще отдати ему злато и сребро оставлен¬ное ему отцем его. Ты же, Владычице, послала Ангела на¬казати клятвопреступника; еже видя Захарий, остави мир, прииде во обитель Печерскую, поживе в ней до конца дний своих, воспевая Тебе сице:
Радуйся, Честнейшая всея твари Вселенныя;
радуйся, Сладчайшаго Иисуса селение.
Радуйся, святый Покров жизни нашея;
радуйся, благодатное утешение скорби нашея.
Радуйся, вся наша надежда и покой;
радуйся, по Бозе наше упование в жизни земной.
Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печерская пох¬вало и наше утешение.

Кондак 9

Всякoe мудрование отвергше, удивимся чудесем Твоим, Богородице, егда бо приспе время освящению Церкви Твоей, доска каменна на Престол невидимо принесена бысть Ангелы; имиже во образе юношей созвани быша святители на освящение ея, якоже Апостоли Христовы собрани быша на Погребение Твое. Святитель Иоанн, иноцы Печерскии и вси людие, зряще сия, прославиша Тебе, Пречистая, радостно праздноваше праздник освящения, Богу воспеша песнь: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещании не могут восхвалити Твоя чудеса, Богородице, соделанныя во обители Печерстей, наипаче при основании, создании и освящении храма в честь славнаго Успения Твоего; и ныне не оставляй нас недостойных чад Твоих, сохраняй обитель Твою, да вопием Ти тако:
Радуйся, яко Сам Бог Отец назнамена сушею место храма;
радуйся, яко Твой Сын, иже сниде яко роса на руно во Твое чрево, на тожде место росу испусти.
Радуйся, яко Дух Святый огнь с неба ниспосла на попаление места для храма;
радуйся, яко Бог Отец образ Твой во алтаре невидимо изобрази.
Радуйся, яко Бог Сын, Солнце правды, сиянием цер¬ковь Твою исполни;
радуйся, яко Святый Дух видением голубя, излетевшаго из уст образа, в храме Твоем показася.
Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печерская пох¬вало и наше утешение.

Кондак 10

Спасти хотя душу свою, преподобный Алипий, прииде во Твою обитель, Богородице, и бысть тамо искусен иконо¬писец, чрез негоже прославилася, Богоневесто; иконы бо им писанныя быша чудодейны, просияша бо паче солнца, неции иконы Ангелы писаша и иными многими чудесы прославишася. От нихже и до ныне неции сохранишася, источающе чудеса прославляющим Тебе и Богу вопию¬щим: Аллилуиа.

Икос 10

Стена крепкая и заступление явилася еси, Владычице, но¬вой обители Твоей Свенской, егда князь Роман проси ино¬ков Печорских отпустити икону чудотворную, писанную преподобным Алипием, для исцеления от слепоты. Егдаже пловущии с Твоею иконою присташа к берегу, икона Твоя невидимо обретеся на горе на древе; юже обретоша, и князь Роман получил прозрение своим очесем, созда тамо обитель, собра иноки и вкупе с ними возопи к Тебе тако:
радуйся, иконы Твоя чудесы прославившая;
радуйся, Лавру Печерскую ими же прославила еси.
Радуйся, и новую обитель Свенскую возлюбила еси;
радуйся, яко и в ней икону Твою чудотворную показала еси.
Радуйся, дивны и велики чудесы от нея явила еси;
радуйся, всем просящим у Тебе, чрез икону Твою исцеления источила еси.
Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печерская похвало и наше утешение.

Кондак 11

Пение умиленное приносят пред иконою Твоею Печерскою не токмо во граде Киеве, но и в Свенске, в Москве и Ярославле и в других градех и весех правовернии людие, призывая Тебе на помощь вкупе с преподобными Антони¬ем и Феодосием, и получивше от Тебе, Богородице, помощь и заступление, вопиют Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемную свещу, просвещающую всех Тебе призывающих, имуще мир христианский Тебе, Дево Богородице, наипаче Лавра Печерская, прославляет Тя, свою Покровительницу, юже храниши многи лета от нахождения агарян и всяких враг, и от еретиков и междоусобныя брани, и от нападения иноплеменник. Аще же иногда и попускала ей разорену быти грех ради наших, но паки еще благоле¬пнее воздвизала еси ю, и дарами земными изобиловала насельников ея и дарами благодати обогащала, вопиющих Ти сице:
Радуйся, иконою Успения Твоего нас защищающая;
радуйся, нерукотворенным образом Твоим нас покрывающая.
Радуйся, Печерскою иконою Твоею исцеления нам подающая;
радуйся, свенским образом Твоим нас покрывающая.
Радуйся стольный град Москву Печерскою иконою посетившая;
радуйся, и град Ярославль Твоею иконою озарившая.
Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печерская похвало и наше утешение.

Кондак 12

Благодать Божественную, покров и заступление подаждь нам, Владычице наша и Мати, припадающим пред икон Твоею Печерскою. Воздвигни нас от греховнаго сна, сохрани Лавру Твою и нас недостойных чад Твоих, сподоби нас жительствовати во ограде обители Печерския до конца дней наших, и прославляти Тебе и Сына Твоего, Христа Бога нашего, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя милости и чудеса, явленныя во обители Печерстей от лет древних и до ныне, покланяемся пред образом Твоим, имже спасаеши нас, и всех призывающих Тебе на помощь и вопиющих Ти тако:
Радуйся, торжество веры православныя в Лавре Печерстей являющая;
радуйся, сердца человеческая любови Бозе распаляющая.
Радуйся, гору Печерскую, яко вторый Синай прославившая;
радуйся, иконы Твоя, яко проповедницы спасения показавшая.
Радуйся, с небесных высот на нас призирающая;
радуйся, на благия деяния нас наставляющая.
Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печерская похвало и ваше утешение.

Кондак 13

О Всепетая наша Мати, Преславная Владычице Богоро¬дице! Приими сия похвалы и моления, от скверных устен и нечистаго сердца возносимыя; сохрани Твою обитель, на¬шими грехми оскверненную; собери нас расточенных и сподоби в чине Ангельстем достигнути Небеснаго Цар¬ствия, и вкупе с преподобными Антонием и Феодосием, и всеми угодники Печерстими, прославляти вечно Тебе, на¬шу Матерь и Сына Твоего и Бога, и пети песнь: Аллилуиа.

Сей Кондак глаголи трижды, и абие по прочтении его паки глаголи икос 1-й и кондак 1-й

Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее чудотворной иконою «Успение» Киево-Печерскою:

О, Пресвятая и Пренепорочная Дево Богородице, наша Печерская похвало и украшение, покрове и заступление, истинная Владычице избраннаго удела Твоего; приими нас, недостойных рабов Твоих, убогое моление с верою и любовию приносящих пред чудным образом Твоим; да посетиши милостивно греховное житие наше, просвещающе его светом покаяния. Осени нас, обремененных скорбьми многими, Твоею небесною радостию, и сподоби нас присно славити Тя в мире и благочестии, и без порока прешедше путь жития нашего, помощию Твоею достигнем вечнаго веселия во светлостех святых и богоносных отец наших Антония и Феодосия и всех преподобных Печерских, и едиными усты и сердцем воспоем Тя и Предвечнаго Сына Твоего, со Безначальным Его Отцем и Пресвятым, Всеблагим и Животворящим Его Духом во веки веков. Аминь.

Молитва иная:

О, Пресвятая и Преблагословенная Мати Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, Пречистая Приснодево Богородице Марие! Припадаем и покланяемся Тебе пред святою и чудотворною иконою Твоею, юже от лет древних чудес многими и исцеленьми прославити благоизволила еси. Смиренно молимся Тебе, Благой и Милосердой Заступнице нашей: предстательством угодников Твоих, преподобных Антония и Феодосия Печерских, вонми гласу грешных молений наших, не презри воздыханий от души, виждь скорби и беды нас обышедшии, и яко любвеобильная воистину Мати потщися на помощь нам беспомощным, унылым, многая и тяжкия грехи впадшим и присно прогневляющим Господа и Создателя нашего, Егоже умоли, Предстательнице наша, да не погубит нас со беззаконии нашими, да явит нам человеколюбивую Свою милость. Испроси, Владычице, у благости Его всем православным христианом здравие и душевное спасение, благочестное и мирное житие, земли плодоносие, воздуха благорастворение, дождие благовременныя, и благословение свыше на вся благая дела и начинания наша; болящия исцели, скорбящия утеши, бедствующим помози; споспеши всем нам носити иго Xристово в терпении и смиренномудрии, и сподоби нас благочестно житие земное скончати, христианскую же непостыдную кончину получити и Небесное Царствие унаследити. О, Царице Всепетая, Мати Божия Всеблагая! Простри Богоноснии руце Твои к возлюбленному Сыну Твоему и Богу нашему, умоли Его спасти и избавити от погибели вечныя всех иноков обители Твоея Печерския. Якоже же древле на горе Печерстей милость являла еси, Владычице, сице и ныне яви,. Богородице, Твоя щедроты над обителию Твоею и над нами недостойными чады Твоими; да и зде в земном странствовании нашем, и по кончине живота на­шего будем прославлять Безначальнаго Отца, Единороднаго Его Сына, и Единосущнаго и Святаго Его Духа, и Твое милостивное предстательство во веки веков. Аминь.

Величание чудотворной иконе Божией Матери «Успение» Киево-Печерской:

Величаем Тя, Пренепорочная Мати Христа Бога нашего, и всеславное славим Успение Твое.

У Вас имеются другие сведения? Присылайте, с радостью дополним, но только с указанием источника информации или фотокопией источника.

Алексей Потупин, 
03 (16) мая 2012 года, 

Источник — http://bogorodiza.blogspot.de/2012/05/blog-post_15.html